Nákupný košík(0)

Zavrieť

V košíku nemáte žiadny tovar.

cs CZ sk SK

Ktoré obehové české a euro mince sú feromagnetické?

Ktoré mince sú feromagnetické?

Lovíte poklady? Využite na to špeciálny magnet a vyskúšajte magnetický rybolov. Môže sa vám zísť prehľad mincí, ktoré sa na magnet prichytia a ktoré pomocou magnetu vytiahnete z kanála či z fontány, kam ich turisti nahádzali. Ale vedzte, že vyťahovanie mincí z cudzej fontány nie je slušné. Magnet sa môže hodiť aj na test, či sú mince pravé. Viete, prečo bežné mince neobsahujú zlato a striebro? Zistite, ktoré mince sú feromagnetické.

České mince

České mince.

1, 2 a 5 korún – materiálom je oceľ galvanicky pokovovaná niklom.
10 korún – desaťkorunáčka je vyrobená z ocele galvanicky pokovovanej meďou.
20 korún – česká „dvacka“ je z ocele galvanicky pokovovanej zliatinou medi a zinku.
50 korún – oceľ, ktorá je v strede plátovaná zliatinou medi, zinku, a okraj mince je galvanicky pokovovaný meďou.

Halierové mince, ktoré už nie sú v obehu, boli z hliníka, a preto feromagnetické neboli.

České obehové mince sú teda všetky feromagnetické a k magnetu sa priťahujú.

Tip: Rozsypali sa vám pri počítaní dennej tržby mince v obchode po zemi? Priestor niekedy môže byť znečistený alebo miesto také neprístupné, že prstami sa mince nedajú pozbierať. Na pozbieranie využite tyčový magnet z neodýmu.

Máte autoservis, majstrujete v domácej dielni alebo pracujete v záhrade? Pomocou silného neodýmového magnetu pozbierate zo zeme aj skrutky, sponky, špendlíky, kľúče či klince z ohniska. Zistite 5 spôsobov, ako na to.

Euro mince

Euro mince.

1 cent, 2 a 5 centov – sú rovnako ako české desaťkorunáčky z pomeďovanej ocele. Tieto mince magnet priťahuje.

Eurové mince 10, 20 a 50 centov – sú vyrobené zo zliatiny ušľachtilých kovov, ako sú meď, hliník, zinok a cín, a nie sú feromagnetické.

1 € a 2 € – sú magnetické len čiastočne. Okrúhle vnútro euro mincí obsahuje nikel a k magnetu sa priťahuje. Obvod mincí je však vyrobený zo zliatin kovov, ktoré sú nemagnetické.

Prečo mince neobsahujú drahé kovy, napríklad zlato či striebro?

Mince nemôžu byť z drahých kovov, pretože by ich hodnota mnohonásobne prevýšila nominálnu hodnotu.

Strieborné a zlaté mince sú dobrou investičnou príležitosťou. Sú razené z rýdzeho zlata a oproti zlatým šperkom ich cena viac zodpovedá svetovej cene zlata. Navyše sú oslobodené od DPH. Cena investičnej zlatej mince sa pohybuje od 120 eur do 1 200 eur, závisí to od rýdzosti, hmotnosti a veľkosti mince.

Lovíte poklady? Využite na to zberačský magnet

Vyskúšajte magnetický rybolov. Teraz už viete, ktoré mince sa na magnet prichytia a ktoré pomocou magnetu vytiahnete z kanála či fontány, kam ich turisti nahádzali. Vedzte však, že vyťahovanie mincí z cudzej fontány nie je slušné.

Použite silný neodýmový magnet pre lovcov pokladov s magnetickou silou 135 kg alebo silný magnet z neodýmu s magnetickou silou 198 kg.

Urobte si test. Pozbierajte doma všetky mince a otestujte, ako silno sa priťahujú
k magnetu! Vyskúšajte.

Čítajte ďalej magnetické tipy zo sveta magnetov na blogu Unimagnet.

Cookies

Používame súbory cookie na zabezpečenie správneho fungovania vášho obľúbeného e-shopu, na prispôsobenie obsahu stránok vašim potrebám, na štatistické a marketingové účely a personalizáciu reklám od Googlu a ďalších spoločností. Kliknutím na tlačidlo „Povoliť všetko“ nám udelíte súhlas s ich zberom a spracovaním a my vám poskytneme ten najlepší zážitok z nakupovania.

Vaše nastavenie súborov cookie

Tu máte možnosť prispôsobiť soubory cookie v súladu s vlastnými preferenciami a neskôr nastaviť alebo kedykoľvek vypnúť v pätičke webu.

Technické cookies sú nevyhnutné pre správne fungovanie webu a všetkých funkcií, ktoré ponúkajú.

Personalizáciu prevádzame na základe vami prehliadnutého tovaru. Ďalej potom upravujeme zobrazovaný obsah podľa toho, čo vás zaujíma.

Tieto cookies nám umožňujú meranie výkonu nášho webu a za pomoci získaných dát potom môžeme zlepšovať zážitok z nakupovania zákazníkom.

Tieto cookies sú využívané reklamnými a sociálnymi sieťami vrátane Googlu na prenos osobných údajov a personalizáciu reklám, aby boli pre vás zaujímavé.